tHe lOVe oF mY LifE

tHe lOVe oF mY LifE
tHe lOVe oF mY LifE

Wednesday 19 November 2014

Sayonara...till we meet again...

25hb November 2014...

Hari nie bermulalah kehidupan 'single' saya di bumi Sabah. Baru tadi bersalaman dan berpelukan dgn En Suami, sebelum masuk ke perut kapal terbang untuk balik ke KK. Biasanya mmg kami akan sama2 balik ke semenanjung dan sama2 kembali ke KK tapi tidak kali ini.

En Suami sudah confirm dapat pindah balik ke Taiping, Perak bersama anak perempuan kami tetapi saya masih menunggu untuk berpindah.

Memang keputusan yang agak payah dihadam pada mulanya, tapi kami redha. Pasti ada hikmah di sebaliknya. Allah maha mengetahui.

Memang terus terang saya katakan selepas mendapat tahu En Suami akan berpindah dahulu sebelum saya, saya sering menangis. Sudah lupa rasanya bagaimana menjadi Independent Woman. Bukanlah terlalu di pamperedkan oleh En Suami tetapi sudah TERLALU BIASA hidup bersuami.

Mudah... Kerja rumah sama2 buat, dari masak, mop lantai, jaga anak, ambil anak dari rumah pengasuh, semuanya kami buat bersama2. Alhamdulillah dikurniakan seorang suami yang rajin membantu. Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing.

Nampaknya selepas ini memang 'terpaksa' belajar balik hidup 'single'. Semoga saya dikurniakan kekuatan untuk meneruskan kehidupan di bumi Sabah dan semoga En Suami dan anak kami dapat menyesuaikan diri di persekitaran baru.

Life must go on...

Till we meet again...

Will always cherish the time we spent together...

Love you till Jannah...

2 comments:

Unknown said...

Stay strong! Yes, the house will suddenly feel so empty and quiet...that can be depressing but take courage knowing that this will not be a permanent arrangement! Video call on a daily basis and feel free to lament to ur close frens about ur emotional struggles...will make u feel a bit better. Also, stay bz, since that will be the only way to keep your mind a bit away from the sadness of being away from ur love ones.

Unknown said...

Thanks kc..will do that...