tHe lOVe oF mY LifE

tHe lOVe oF mY LifE
tHe lOVe oF mY LifE

Wednesday 26 November 2014

Aku ingin jadi awan...

Saya doakan semoga pembaca blog ini dirahmati Allah dan sentiasa dalam redha Nya.

Pernah tak anda terfikir kenapa Allah ciptakan awan? Putih, suci, mulus untuk memayungi perjalanan kita.

Awan membantu memantulkan semula cahaya matahari ke langit. Ini dapat mengurangkan bahang akibat panas matahari. Tanpa awan terik matahari amat terasa.

Alangkah indahnya jika kita mampu menjadi seperti awan. Melindungi sesiapa sahaja di bawah kita. Membantu sesiapa sahaja yang memerlukan tempat berteduh.

Apabila tiba masanya, awan menurunkan hujan rahmat kepada manusia. Menyejukkan alam, meneutralkan ekosistem bumi.

Kadang-kadang saya terfikir untuk menjadi seperti awan. Tanpa jemu memayungi makhluk bumi. Tanpa mengharapkan sebarang balasan. Berbakti dan terus berbakti. Membantu dah terus membantu.

Saya mengenali seorang pakar pembedahan pergigian yang boleh saya sifatkan mempunyai sifat seperti awan. Beliau sangat baik. Sentiasa bersedia membantu orang lain. Sanggup 'stay back' dari kerjanya sehingga pukul 7-8pm semata2 ingin merawat staff Hospital yang tidak melakukan 'appointment'. Padahal beliau tidak dibayar sekiranya melakukan kerja lebih masa. 

Pertama kali berjumpa beliau, beliau lah yang menegur saya dahulu, bukan sebaliknya. Malu jugalah pada awalnya kerana seorang Consultant Specialist menyapa Medical Officer seperti saya. Semenjak dari hari itu kami berkawan baik, sering sapa -menyapa sekiranya terserempak di dalam bilik bedah. Oh, buat yang tidak tahu, buat masa ini saya merupakan doktor yang bertugas di bahagian bius dan unit rawatan rapi. 

Alangkah baiknya dan indahnya sekiranya saya dapat menjadi seperti beliau. Saya ingin membantu lebih ramai lagi mencapai kesihatan yang lebih baik. Saya sedar di sekeliling saya masih ramai lagi yang belum mencapai tahap kesihatan yang optimum. Semoga selepas ini lebih ramai orang yang dapat hidup lebih sihat.

Semoga selepas ini saya mampu memayungi lebih ramai orang mencapai kehidupan yang lebih baik. Dan semoga anda yang membaca blog saya juga dikurniakan kesihatan yang optimum. InsyaAllah...

Semoga anda yang membaca mendapat manfaat dari penulisan ini. Jika anda rasa entry ini akan memberi manfaat kepada orang lain, dipersilakan share ye. Saya doakan anda kaya dan berjaya. Amin...

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk


FREE CONSULTATION & AFFORDABLE PRICE 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Dr Didi Zainudin
Shaklee ID: 1172353
shadee_3210@yahoo.com
012-6519551 (call, SMS, whatsapp)

1 comment:

sakinah (SMS) said...

InsyaAllah, Dr.Didi :-)