tHe lOVe oF mY LifE

tHe lOVe oF mY LifE
tHe lOVe oF mY LifE

Wednesday 26 November 2014

Doc..Kenapa saya belum pregnant?

Saya doakan pembaca blog ini dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. kesihatan yang berpanjangan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat. Terima kasih kerana meluangkan sedikit masa untuk membaca blog saya. 

Alhamdulillah.. Saya dan suami diberi rezeki yang awal dari Allah..Sebulan berkahwin, saya sudah disahkan mengandung. Walaupun pada peringkat awal masih belum bersedia secara mentalnya untuk menjadi seorang ibu, akhirnya saya dapat menerima hakikat yang kami akan dikurniakan zuriat yang bakal menceriakan kehidupan sehari-hari

Memang kehidupan sekarang lebih bermakna dengan kehadiran Izznur yang petah dan asyik berbunyi..Hihi..mulut dia mmg tak pandai berhenti bercakap, termasuk kaki pon tak pandai berhenti bergerak kecuali ketika tidur..Tapi kalau jumpa orang luar yang jarang jumpa, terus senyap tak bunyi2..then mulalah nak melekat kat saya atau suami je..hehehe..

Tapi..ada kawan2 kami yang mengadu rasa sunyi bila balik rumah. Balik keja, hadap tv..tak pon hadap muka suami, then tidur, esok pagi bangun, pergi kerja semula.. Kehidupan ceria or penuh exciting mmg jarang dirasai, punca utama sebab mereka belum lg dikurniakan cahaya mata.. Bukan tak pernah mencuba, selalu..sampai dah penat, rawatan traditional dan modern semua dah cuba, tapi hasilnya masih belum nampak. Belum rezeki agaknya..

Sebenarnya banyak penyebab seseorg itu belum dikurniakan cahayamata. Dari segi perubatan modennya, boleh dikategorikan kepada dua, iaitu berpunca dari suami atau isteri atau kedua2 nya sekali. Jangan kata sebab isteri sahaja jadi tidak boleh mengandung. Kadang2, dah periksa isteri, tapi semua normal. Suami mula2 refused utk diperiksa, last2 lepas check punca utama adalah suami..

Sebenarnya boleh di katakan 1/3 dari penyebab kemandulan adalah isteri, 1/3 berpunca dr suami dan 1/3 berpunca dari kedua2 belah pihak. Kedua-dua pasangan perlu diperiksa untuk memastikan mereka adalah subur dan mampu untuk menghasilkan janin yang baik. 

Sekiranya dari hasil pemeriksaan mendapati salah seorang membawa masalah, ada rawatan perubatan yang boleh dilakukan untuk merawat keadaan ini. 
Di antaranya ialah rawatan hormon bagi suami dan isteri, rawatan ejakulasi pra matang bagi suami dan rawatan pembedahan bagi membuka semula saluran yang mungkin tersumbat bagi suami atau isteri. 

Sekiranya cara-cara di atas tidak berhasil, ada beberapa cara lagi untuk mengandung antaranya persenyawaan tabung uji, persenyawaan dalam rahim, rangsangan ovari, surgical sperm aspiration dan penetasan berbantu. Kesemua cara-cara tersebut tidak menjamin 100% seseorang itu akan mengandung.

Sekiranya, ada antara pembaca yang mengalami masalah kesuburan. Mungkin anda ingin mencuba set kesuburan shaklee. Supplement ini bukan lah rawatan 100% untuk anda terus mengandung, anda mungkin masih perlu mendapatkan rawatan perubatan dari pakar kesuburan.

Ini adalah satu ikthiar untuk anda, mungkin dengan izin Allah anda akan mengandung selepas itu. Kita perlu sentiasa berusaha dan berdoa kepada tuhan agar dikurniakan rezeki, zuriat yang baik. Mungkin Allah ingin menguji sejauh mana kekuatan iman anda. Teruskan berdoa dan berusaha, InsyaAllah janji Allah adalah pasti.. Amin..

Sekiranya anda memerlukan konsultasi mengenai supplements mana yang sesuai untuk anda atau memerlukan seseorang untuk membantu anda mengenai masalah kesuburan anda. Sila hubungi saya..Saya sedia membantu..InsyaAllah..

Saya mendoakan agar anda mendapat kesihatan optimum dan dikurniakan anak-anak yang comel dan bijak. 

Semoga anda yang membaca mendapat manfaat dari penulisan ini. Jika anda rasa entry ini akan memberi manfaat kepada orang lain, dipersilakan share ye. Saya doakan anda kaya dan berjaya. Amin...

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk


FREE CONSULTATION & AFFORDABLE PRICE 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Dr Didi Zainudin
Shaklee ID: 1172353
shadee_3210@yahoo.com
012-6519551 (call, SMS, whatsapp)

2 comments:

Mus said...

informative! terima kasih kerana berkongsi!

Liza Othman said...

Terima kasih doc utk info ni :)