tHe lOVe oF mY LifE

tHe lOVe oF mY LifE
tHe lOVe oF mY LifE

Friday 14 November 2014

Gaji RM3600 dikategorikan miskin bandar?



Saya tidak terkejut membaca artikel tersebut. Kos sara hidup di Malaysia memang sudah makin meningkat tahun demi tahun. Kalau dulu kita boleh membeli nasi lemak 50sen sebungkus, sekarang paling murah rm1.50. Dulu harga mi goreng dalam rm2-3 sepinggan, tapi sekiranya anda order mi goreng mamak di Kota Kinabalu, rata2 harganya rm6 ke atas. 

Itu baru harga makanan, tak termasuk lagi harga petrol, barang dapur mentah, harga susu anak dan yuran hantar anak ke nursery. Mana lagi duit untuk bayar sewa rumah, bayar pinjaman kereta, kalau ada hutang PTPTN lagi nak bayar. Kalau tambah2 semua tuh, rasanya mau2 rm5000 sebulan kot. 

Kalau jenis yang kuat shopping tuh lagilaa kan.. Duit kad kredit lagi nak bayar.. By the middle of the month, dah takde duit.. so..kerja swipe kredit kad ajelaa..Cukup bulan dapat gaji, bayar utang. Hai..memang tak kan pernah cukup laa kan nak buat simpanan untuk masa depan, entah2 insurans pon tak mampu nak beli.
Sebab tuh, saya rasa cara terbaik adalah dengan buat side income, kalau yang office hours tuh, balik kerja boleh lah menjual burger@air di pasar malam. Atau yang paling mudah dengan keadaan semasa ini, adalah dengan buat business online. 

Kalau anda menetap di Malaysia, anda tidak layak untuk miskin. Banyak cara2 sampingan yang boleh mengkayakan anda. Yang penting, mestilah halal dan memberi kebaikan kepada orang lain. 

Kalau anda terfikir utk membuat business online tetapi tidak tahu bagaimana atau apa yang hendak dijual, feel free untuk hubungi saya. InsyaAllah.. Hidup anda akan menjadi lebih baik selepas itu..Yang penting jangan putus harapan dan teruskan berdoa dan berusaha.

Semoga anda yang membaca mendapat manfaat dari penulisan ini. Jika anda rasa entry ini akan memberi manfaat kepada orang lain, dipersilakan share ye. Saya doakan anda kaya dan berjaya. Amin...

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk


FREE CONSULTATION & AFFORDABLE PRICE 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Dr Didi Zainudin
Shaklee ID: 1172353
shadee_3210@yahoo.com
012-6519551 (call, SMS, whatsapp)

1 comment:

sakinah (SMS) said...

Yes! Agree wth u Dr.didi :-)